foodora etablerer seg i Norge

Nå får du mat fra kvalitetsrestauranter i Oslo levert på døra innen 30 minutter.

De finnes allerede i hippe byer som Berlin, Stockholm og Helsinki, og nå kommer foodora til Norge. Konseptet er like enkelt som det er genialt: Du bestiller mat fra foodoras nettsider og får det levert av miljøvennlige sykkelbud innen en halvtime.

OSLO - Å få mat levert på døra har frem til nå vært forbundet med junk- og fastfood, og transportmiddelet er som oftest bil. Foodora er noe helt annet, og partnerne kjenner man igjen fra Oslos restaurantmiljø; Fiskeriet, Agra, The Nighthawk Diner, Mucho Mas, Funky Fresh Foods, Hello Good Pie, Santino’s, Freddy Fuego, Burger Bar, Habibi, Noodle Pie, Hitchhiker, Escalon, Ma Poule og Prince Lunchbar.

Bytteøkonomien brer om seg

foodora er for restaurantbransjen det Uber er for persontransport, det Airbnb er for reiselivet eller det Tinder er for sjekkingen, forklarer daglig leder i foodora Norge, Jacob Brech.

Miljøvennlige sykkelbud leverer

Vi jobber kun med nøye utvalgte restauranter, og våre miljøvennlige sykkelbud transporterer maten i knallrosa bokser som holder på varme og kvalitet. Ved hjelp av en avansert algoritme som bistår budene med å navigere i den tette Oslo-trafikken og finne den optimale sykkelruten, sørger vi for levering på døra innen 30 minutter.

Alt skjer online

Når foodoras sykkelbud kommer på døra kan du sette deg ned og nyte måltidet, betalingen er allerede gjennomført online ved bestilling. Foodora leverer der du er, enten på kontoret eller hjemme.

For restaurantene er dette en unik mulighet til å utvide markedet sitt uten å måtte ansette egne bud og uten å etablere en kostbar logistikk for distribusjon av maten. Restaurantene fokuserer på det de kan best, nemlig å lage god mat, forklarer Jacob Brech.

Rulles ut i hele Oslo

Til å begynne med er 15 kvalitetsrestauranter med i foodora-nettverket, men utover høsten fylles plattformen kontinuerlig med nye partnere. Leveringsområdet dekker foreløpig områdene St.Hanshaugen, Bislett, Grunerløkka, sentrum og Torshov, men i tråd med at de vokser vil også området ekspandere.

For ytterligere informasjon: Daglig leder Jacob Brech på tlf 45434361.

foodora (https://www.foodora.no/), er et Berlin-bassert selskap som gjør det mulig for premium-restauranter å tilby takeaway-levering. foodora ble etablert i oktober 2014 og finnes i 8 store byer i Tyskland, Stockholm, Helsinki og nå også i Oslo. foodora skal raskt ekspandere videre overalt i verden hvor mennesker setter pris på god mat. foodora er bygget opp rundt internettplattformen Rocket Internet.
Spokespeople
About foodora