Laadukkaiden ravintoloiden kuljetuspalvelu foodora lanseeraa Helsingissä

Berliinistä lähtöisin oleva startup foodora lanseeraa palvelunsa tänään Helsingissä. foodora tarjoaa mahdollisuuden tilata ruokaa suosituimmista ravintoloista suoraan kotiin, töihin tai miksei vaikka puistoon. Helsingissä yhteistyössä on mukana jo yli 70 ravintolaa.

Helsingissä , 30. Juni 2015foodora (www.foodora.fi) on Berliinissä lokakuussa 2014 perustettu ravintoloiden kuljetuspalvelu, joka laajentaa nyt Pariisin, Amsterdamin ja muiden suurpääkaupunkien ohella Helsinkiin. “Päätöksemme laajentua Helsinkiin oli luonnollinen. Tiedämme Helsingissä olevan kysyntää laaturavintoloiden kuljetuspalvelulle, eikä tarjolla ole vastaavaa palvelua”, sanoo Konstantin Mehl, foodoran perustaja.

Idea yritykseen lähti liikkeelle perustajien omasta tarpeesta: halusta parantaa elämänlaatua tilaamalla laadukasta ruokaa kotiin pitkän työpäivän jälkeen. Tavoitteena on myös mullistaa mielikuvia kotiinkuljetuksesta. ”Kotiinkuljetetun ruoan ei tarvitse olla aina perinteistä pizzaa tai muuta pikaruokaa”, kommentoi foodora Finlandin toimitusjohtaja Ville Vasaramäki.

Ruokaa voi tällä hetkellä tilata foodoran verkkopalvelusta yli 20 ravintolasta, ja joukko kasvaa yli 70 loppukesään mennessä. foodoran kanssa yhteistyötä tekee esimerkiksi Sushibar + Wine, Fafa’s ja Fat Ramen. “foodoran ansiosta pystymme tarjoamaan tuoretta ramenia nopeasti myös ravintolamme lähialueille ja palvelemaan asiakkaittemme tarpeita yhä paremmin”, kertoo Otto Sarpaniemi, Fat Ramenin omistaja. Ravintoloille foodora tarjoaa tehokkaan mahdollisuuden lisämyyntiin.

foodoran toimitukset tehdään vihreästi polkupyörillä ja toimitusajaksi luvataan tilaushetkestä laskien keskimäärin hieman alle 30 minuuttia. Toimitusalue on rajattu niin, että ruoan laadun säilyminen ja nopea toimitusaika varmistetaan.

“foodora panostaa laadukkaaseen ruokaan, ystävällisiin pyörälähetteihin sekä nopeaan kuljetukseen„ foodora Finlandin toimitusjohtaja Ville Vasaramäki.

Kuinka foodora toimii?

Käyttäjä syöttää postinumeronsa www.foodora.fi -sivulle nähdäkseen ravintolat, joista hän voi tilata alueellensa. Käyttäjä valitsee mieleisestään ravintolasta aterian ja tekee tilauksen, jonka pyörälähetti toimittaa hänelle. Maksu tapahtuu foodoran verkkopalvelun kautta.

PR yhteyshenkilö(t)
foodora